Óratípusok

MÉREGTELENÍTŐ JÓGA • MÉREGTELENÍTŐ, FOGYASZTÓ GYAKORLATSOR ERŐSÍTÉSSEL

Tisztulj meg minden szinten jógával. A rendszeres ászana-gyakorlás méregteleníti a tested, kitisztítja, lecsendesíti az elméd és oldja a stresszt. A jóga pózok gyakorlásánál a lábujjaktól a fejtetőig mindent bevonunk a munkába, ezáltal serkentve a vér-, és nyirokkeringést, masszírozva az emésztőrendszert, fokozva a kiválasztást, a lerakódások kiürítését.

A teljes jógalégzés része a mély hasi légzés, mely a rekeszizom lefelé és felfelé történő mozgását eredményezi. Ez alaposan átmasszírozza és tonizálja a belső szerveket és számos jótékony hatása mellett pl. javítja az emésztést. A teljes jógalégzés hatással van az olyan fontos szervekre, mint pl. a máj, hasnyálmirigy, vesék, és természetesen a tüdő, mely testünk salaktalanításának az egyik legjelentősebb szerve. Mivel az ászanákat, vagyis a jóga pózokat légzéssel összhangban végezzük, a mozgás mellett a tudatos légzés is kifejti jótékony, méregtelenítő hatását.

A jógapózok, főleg a hajítások, csavarások, stimulálják a zsírszöveteket, így a szervek közötti, úgynevezett zsigeri zsírt is, mely szintén méreganyag-raktárrá válhat.

Egy kicsit más szintről nézve (és nagyon egyszerűen megfogalmazva) pedig, az ászanák harmonizálóan hatnak a csakrákra, szervezetünk e fontos erő- és energiaközpontjaira, s mivel fizikai szinten minden csakra egy-egy belső elválasztású mirigyhez kapcsolódik, így a hozzá kapcsolódó szervrendszeren át, hatással van az egész szervezetre (testre, elmére és pszichére is).

A kezdő, statikusabb Hatha jóga órával szemben, ez egy dinamikusabb óra, vinyásza módon összefűzött ászanákkal, de ugyanúgy törekszik egységet teremteni a test- elme- lélek hármasában. Az ászanákat rövidebb ideig tartjuk, de itt is a légzéssel összhangban mozdulunk.

Júniusban a fókusz a has~, ill. törzsizmok erősítésén lesz.

Az óra időtartama 75 perc.

Kérlek, lehetőleg érkezz üres gyomorral. Ez azt jelenti, hogy az órát megelőző 2 órában már ne egyél. Ha bármilyen, pl. a gerincedet, ízületedet, szalagodat vagy valamely szervrendszeredet érintő problémád van, mindenképp konzultálj orvosoddal, hogy jógázni szeretnél. Amennyiben ő jóváhagyja, kérlek bejelentkezésnél jelezd felém is!

A jógaórán saját felelősségedre veszel részt.

AZ ÓRA TELJESEN KEZDŐK SZÁMÁRA NEM AJÁNLOTT!

Bejelentkezés: ide kattintva.

 

KEZDŐ HATHA JÓGA

A kezdő Hatha jóga órán van idő mindenre. 🙂 Lassan, fokozatosan ismerkedhetsz meg az ászanákkal (pózokkal) és megtanulhatod azok pontos kivitelezését, amiben rávezető gyakorlatok is segítenek.

Megtanulhatod a helyes légzést, amivel összhangban végzed majd a mozdulatokat.

Az órán való részvételhez nem szükséges hajlékonyság, rugalmasság vagy fizikai erő; ezek kitartó munkával és kellő alázattal fokozatosan kialakulnak.

Az órákon való részvétel független a nemtől vagy épp a testsúlytól.

Óra közben, ha elfáradsz, bármikor megállhatsz pihenni, erőt gyűjteni, majd folytathatod a gyakorlásod.

Mivel az óra nem dinamikus, lesz időd megfigyelni és megismerni a különböző testi~ és mentális érzeteidet, s ezáltal egyfajta önismeretre teszel szert.

Kiválóan alkalmas kezdők, újrakezdők, ülő~ vagy egyoldalú terhelésben dolgozók számára, testtartásjavításra, stresszoldásra stb.

Az óra időtartama délután és este 90 perc, reggel 75 perc.

Kérlek, lehetőleg érkezz üres gyomorral. Ez azt jelenti, hogy az órát megelőző 2 órában már ne egyél. Ha bármilyen, pl. a gerincedet, ízületedet, szalagodat vagy valamely szervrendszeredet érintő problémád van, mindenképp konzultálj orvosoddal, hogy jógázni szeretnél. Amennyiben ő jóváhagyja, kérlek bejelentkezésnél jelezd felém is!

A jógaórán saját felelősségedre veszel részt.

Bejelentkezés: ide kattintva.