HÁROM MÓDSZER, HOGY HARMÓNIÁT TEREMTS ÖNMAGADBAN – MÁSODIK

Ahogy ígértem, folytatom a múlt héten elkezdett módszerek bemutatását, amelyek segítenek minket megőrizni, adott esetben visszanyerni belső egyensúlyunkat.

Nálam a légzés után a relaxáció a második kedvenc. Kicsit időigényesebb és nem lehet bárhol végezni, de a hatása a befektetett energiához képest óriási.

Ha az emésztőrendszeredet szeretnéd karban tartani egészségesen táplálkozol, ha a testedet, akkor jógázol, kocogsz, tornázol, ha mentális kihívásokra vágysz pl. tanulsz. És ha az idegrendszered harmonikus működésének szeretnéd gondját viselni, akkor azt javasolom relaxálj!

Hallottatok már a triggerpontról? Ha egy izom folyamatosan feszes, triggerpont – jól tapintható, fájdalmas csomócska, amiben feszültség gyűlik fel – alakulhat ki benne, ami fájdalmat okoz és korlátozza azt funkciójában. Emiatt aztán megbomlik az izomegyensúly az egész szervezetben. Ez kezeléssel feloldható, a vérellátás javul, a felhalmozódott salakanyagok kiürülnek, a gyógyulás elindul.

Gyönyörű és könnyen érthető példája ez a relaxáció testre és elmére gyakorolt hatásának.

A relaxációt tanulni kell. A tapasztalatom az, hogy eleinte, vagyis jó sokáig könnyebb és jobb is, ha külső vezetővel végezzük a relaxációt. Ehhez ma már nem kell elmennünk otthonról, hiszen az interneten sok jó hanganyagot találunk erre a célra. Amit talán a legtöbben ismernek pl. az Agykontroll módszer. Domján László kellemes hangja és beszédtempója önmagában is lazító hatású, ráadásul vezetett relaxációikat feltöltik a Youtub-ra, így bárki számára ingyenesen és jogtisztán elérhetőek. Itt aztán fel fog ajánlani a videó-megosztó még számos más lehetőséget. Érdemes egy kis időt szánni rá, és megtalálni, hogy egyénileg mi jön be neked. Vannak persze komolyabb relaxációk is, amik jóval hosszabbak, de indulásnak mindenképpen a 20-30 perces változatokat ajánlom.

Mivel a nyugati ember nem tanult meg, pláne támaszték nélkül egyenesen ülni, ezért jobb, ha fekvésben relaxálunk. Jól átszellőztetett, kellemes hőmérsékletű helyiségben. Háton fekve helyezkedjünk el kényelmesen egy matracon vagy egy ágyon. Fontos, hogy egyenesen feküdjünk, amennyiben szükséges egy hengerpárnát vagy plédet helyezzünk a térdhajlatunk alá. A homlok legyen magasabban, mint az áll. Ha nyakunk feszes, pl. egy rossz testtartásból adódó izomfeszesség miatt, akkor egy vékonyra hajtott plédet berakhatunk a fej alá. Lábak csípőszéles terpeszben, tenyerek a törzs mellett pihennek felfelé fordított tenyérrel. Érdemes zoknit húzni a lábunkra és betakarózni. Ha nem tudunk elvonulni a családtól, akkor kérjük meg őket, hogy vegyék figyelembe, mi most relaxálunk, ne járkáljanak körülöttünk, ne kapcsolgassák a lámpát vagy a TV-t. Mi pedig használjunk fülhallgatót. Furán hangzik, és elsőre lehet, hogy fura is lesz, de mivel a családunk szeret minket, ezért együtt fog működni, csak el kell mondanunk, hogy nekünk ez fontos.

Én személy szerint télen napi 20 – 30 perc relaxációt végzek minden nap. Ez felér kb. két óra alvással. Nyugtató és felfrissítő hatása minden alkalommal érezhető. Néha persze nincs hozzá kedvem, meg ezer kifogásom van, miért nem érek rá, de elhatároztam, hogy ezt minden áldott nap elvégzem, mert jó nekem. Mert biztos vagyok benne, hogy napi 20 percet simán elpazarolnék valami haszontalan dologra is. Mondjuk annyi rugalmasságot meghagytam magamnak, hogy nincs előre eltervezett időpontom a lazításra. Általában a tanulást, olvasást szakítom meg, amikor azt veszem észre, hogy harmadszor kezdek újra egy oldalt. Kicsit olyan ez, mint egy ‘frissítés + újraindítás’.

Amennyiben nem végzed minden nap a realxációt, akkor is érdemes előre elhatároznod, hogy heti hány alkalommal, vagy milyen esetekben – pl. egy stresszes nap után – fogod gyakorolni. Különben csak terv marad.

Békés lazítást kívánok Neked!