HÁROM MÓDSZER, HOGY HARMÓNIÁT TEREMTS ÖNMAGADBAN – HARMADIK

Harmónia, egyensúly – csapó 3. 🎬😊🧘

Ünnepek ide vagy oda, a negatív impulzusok nem kerülnek el minket. Vannak, amik nem érintenek meg bennünket mélyen, de néhány erőteljesen beakad. Figyelmetlenség valaki részéről, akit szeretünk, egy munkatárs sértő megjegyzése, rosszindulat, atrocitás stb.

Tegyük fel, hogy elszenvedünk egy negatív dolgot, aminek hatására elménket elárasztja a düh, bosszúság, harag sértődöttség komor gőzfelhője. Valószínűleg egy jól megszokott érzelem tör felszínre, és egy ezerszer „begyakorolt” módon reagálunk – legyen az kiabálás, vagy éppen az érzelem elfojtásának a másikra ventilálása csipkelődés, cinikus megjegyzések formájában. A lényeg, hogy kint keressük a megoldást. (Persze fontos eljutni az önérvényesítésig, a kommunikációig, de egyrészt nem mindig tudjuk, másrészt nem mindig „kint” kell először keresgélnünk.)

Mostanában mielőtt bármit is reagálnék egy olyan eseményre, ami nagyon erős érzés vált ki belőlem, ill. ismétlődést vélek felfedezni a reakciómban, akkor módszeresen megvizsgálom, hogy valóban van-e okom a heves érzelemre, azaz a történtek indokolják-e azt a jelenben, és ha kell, tovább megyek, kérdések segítségével egyre mélyebbre és mélyebbre ások, minek hatására feloldódik a feszültség, és egy kellemes elégedettség marad utána.

(A további olvasást és az önvizsgálatot csak saját felelősségre ajánlom. Természetesen speciális helyzet és szakember segítségét kívánja, pl. egy mentális~ vagy pszichiátriai megbetegedés. Ez a módszer hétköznapi nehézségek feloldására ad lehetőséget. Kérlek ezt vedd figyelembe.)

Ha mélyebb önészlelésre, önátélésre vágysz, hajlandónak kell lenned megtapasztalni mindent, ami elválaszt Igaz önmagadtól, önmagad szeretetétől. Olyan rétegeket fedezhetsz fel önmagadban, melyeket – ha hagyod őket a felszínre bukkanni, s megvilágítani tudatosságod fényével – lehetőséged nyílik átélni és elengedni az azokban elakadt tudattal érzelemmintákat.

Sokszor ez ego felszínes érzelmekkel tompítja le magát, mert a valódi, autentikus érzések megtapasztalása túl fájdalmas lenne. Gyakran érezhetjük magunkat a körülményeink áldozatának, ha folyton a felszínes eseményekkel azonosulunk, mint a napi szintű csalódottság, ingerültség, idegesség kapcsán áramló párbeszéd kívül és belül. S a hozzájuk kapcsolódó negatív hangulatú, személyes történetünk ciklikus körforgásának mentális rabságában éljük mindennapi életünket.

A rejtett érzelmi rétegeink feltárásával, esélyünk van kiszabadulni ebből a körforgásból. A módszer nem könnyű, de nagyon egyszerű. A felszínről kell eljuttatni magunkat a mélyebb, meg nem élt érzelmekig. Hogy hogyan? Meg kell engednünk magunknak, hogy átéljük az érzelmünket. Na nem úgy, hogy mondjuk rázúdítjuk magunkra vagy másokra a dühünket. Hanem úgy, hogy megengedjük magunknak az adott érzelem megtapasztalását. Mert néha sokkal könnyebb dühösnek lenni, mint mondjuk szomorúnak. Vagy félni. Ez egy természetes védekező mechanizmus.

Amikor elkezdünk intenzíven befelé figyelni, az esemény maga már nem is lesz fontos, az önvizsgálat eredményeként a „személyes történetünk” feloldódik, és csak a lényeg marad hátra. Használjuk hát az érzelmi megtapasztalást önmagunk kutatásának eszközeként.

Először is, ha egy negatív esemény mentális sodrásában találod magad, mond azonnal, hogy Állj! Akár fizikálisan is megállhatsz egy pillanatra, és ekkor testedet elméd is követni fogja – a mozdulatlan test és elme pillanatában pedig lehetőséged nyílik megtapasztalni a tudatossá válást – máris szintet váltottál, és kezdődhet az ön-megmunkálás.

Most pedig foglald össze egy – két mondatban, hogy miben vagy benne, pl. „nagyon csalódott vagyok emiatt…, elegem van abból…, nem értem, hogy tehette ez velem… stb. Ismerős érzés, ugye? Érezd át teljesen az érzést, amit találtál anélkül, hogy történetet fűznél hozzá. Keresd a tiszta érzelmet, ami ide kapcsolódik. Nyugtázd ezt egy összefoglaló mondattal és menj mélyebbre. Mi van ez alatt? Mondjuk csalódottság volt az első. Mélyebben harag. Nyugtázd ezt és menj mélyebbre. Ne fűzz hozzá eseményt, csak az érzéseket keresd egyre mélyebben. Ha elfáradsz, vagy ki akarsz bújni az őszinte válasz alól, és valami felszínes dolgot válaszoltál tudatosítsd, hogy ezt magad miatt csinálod, tarts ki és menj még mélyebbre.
Ha hajlandó vagy végigmenni ezeken a rétegeken, és szembenézni a válaszaiddal, megtapasztalhatod a benned rejlő Lényeget. Ezzel pedig egészen egyszerűen feloldódik a kiindulási helyzet kellemetlennek lenni számodra.
Olyan ez, mintha a fogfájásodról nem elterelni akarnád a figyelmedet, hanem minden erőddel arra koncentrálnál, és a megértés által elmúlna a fájdalom.

S mindezt egy kellemes séta közben is elvégezheted, hogy ne csak önmagaddal, hanem a természettel is összekapcsolódj. 🍂🍃🍁🙏