HÁROM MÓDSZER, HOGY HARMÓNIÁT TEREMTS ÖNMAGADBAN – ELSŐ

Az ünnepekre való tekintettel szeretnék három olyan módszert bemutatni vagy felidézni nektek, amik ezekben a sötét, hideg, sáros és túlterhelt hétköznapokban támogatnak minket a megnyugvásban, az ellazulásban és a befelé figyelésben. Önmagunkat és másokat szeretni könnyebb, ha kiegyensúlyozottak vagyunk. 🧘‍♀️😌
 
Sok minden van mostanában, aminek hatására a kavargó és negatív gondolatok éppoly ködössé és szennyezetté teszik az elménket, az érzéseinket, mint amilyen maga az időjárás és a városi levegőminőség. A Fény születésének időszakában teremtsünk hát frissességet és világosságot mi magunk is elménkben, szívünkben, hogy ezáltal képesek legyünk a lényeges dolgokat észrevenni, s megmaradni annak a szerető és empatikus lénynek, akiknek teremtettünk. (A felsorolás nem hierarchia).
 
Megjegyzés: Hogy ne csak elolvasd, hanem legyen időd alkalmazni és gyakorolni is, ezért három részben fogom megosztani a gyakorlatokat. Ma ez elsőt, a jövő hét folyamán pedig a másik kettőt.
Az első a légzés, a légzésünk figyelése.
 
Amikor valami negatív impulzus ér minket, a szívverésünkkel együtt a gondolataink is meglódulnak. Ahhoz hasonlítható ez, mint amikor a szél felkapja az utcán heverő dolgokat, port, faleveleket és szemetet… aligha látunk tisztán és távolra ilyenkor. Intenzív érzések = szapora légzés. 😤
Azonban ha képesek vagyunk ebben a szanaszét kavargó állapotban a légzéssel eggyé válni, akkor az elménk máris kétirányú mozgásra vált át, a be~, és kilégzés kísérője lesz csupán. 🔄😌
 

B.K.S.Iyengar szavait idézve „Ha azt tapasztalod, hogy az elméd elkalandozik, tedd a kilégzést finommá és lassúvá, és egy időre maradj a légzéssel. Engedd, hogy a tudatosságod együtt áramoljon a légzéseddel. Akkor az ingadozás és a csapongás megszűnik. […] A kilégzés a testi egészség szempontjából azt jelenti, hogy eltávolítjuk a szervezetből a méreganyagokat. Pszichológiai szemszögből nézve a kilégzés az elme lecsendesítése, a spiritualitás felől nézve pedig az emberben zajló egyéni lélegzet kapcsolatba lépése a külső, kozmikus lélegzettel, hogy a kettő eggyé legyen.” 💖

 
Miközben elkezded figyelni a be~, és a kilégzésed megteremted a tudatosságod. Nem kell semmiféle különleges technikát alkalmaznod, még a szemedet sem kell feltétlenül lehunynod, és bárhol végezheted. Egyszerűen lélegezz be mélyen az orrodon. Érezd, ahogyan megemelkedik a hasad, tágul a mellkasod, majd kissé emelkedik a kulcscsontod. Hagyd, hogy átjárjon az életnek ez a finom energiája, tedd a megfigyelésed tárgyává. Majd szünet nélkül, természetesen lélegezz ki; hosszan és lágyan. Legyen ez egy természetes áramlás. Ismételd ezt ötször, és végig maradj a légzéseddel.
 

„Tegyetek bármit, de egy dologról ne feledkezzetek meg: maradjatok a bejövő és kimenő lélegzettel. Mozogjatok vele; áramoljatok vele.” Buddha

 
Békés gyakorlást kívánok Neked!